18 August 2017

Tips Atasi Stress Paling Simple Tapi Praktikal



Stress wei..!
kat tempat kerja mcamni
Kat rumah suami marah marah, anak anak pulak buat perangai!
…………………………………………………………………….
Pernah rasa macamni?
Jom istigfar dulu
Dari berdiri baik duduk
Baca quran
Basahkan badan dengan air wudhu
Jangan mengeluh atau keluarkan kata kata sewenangnya
Biasa lah kalo terlintas dalam hati
Tu kak pesan cepat cepat istigfar
Kalo dah smpai lafazkan ,
Risau Allah angkat jadi DOA pulak.Nauuzubillah
Tarik Nafas panjang panjang
Cuba fikir sejenak
Allah takkan datangkan sesuatu dugaan atau ujian kalau kita tak mampu kan?
Maksudnya sekarang ,sebenarnya kita mampu!
Cuma cara kita menerima
REDHA! Terima dugaan yg buat kita stress ni
Lafazkan ,aku REdha YA Allah dengan UjianMU
Aku mampu, aku boleh hadapi dengan baik
Terima Kasih Ya Allah kerana dengan ujian dan rasa stress ni boleh mengangkat aku menjadi HambaMu yang paling baik di sisiMU
amin