20 August 2017

TIPS BERPANTANG CERGAS DAN CEPAT SIHAT




Siapa lah yang tak nak cepat sihat dan cergas selepas melahirkan anak kesayangan ,kan?

Bagi yang bersalin yang ke 2 Dan anak seterusnya perasaan nak CEPAT SIHAT tu lagi la membuak buak.Sebab apa?
Sebab nya Tak sabar nak menguruskan anak anak lain semula.

Masa baru balik hospital, kak Iera nangis bila peluk Aisyah.rindu nak mandikan dia ,rindu nak dokong dia. Hehe.
Oh ya..tapi Tak boleh la Kan..jom kak Iera share sedikit Tip untuk ibu ibu

1) ambil supplement /vitamin
-bagi membantu proses penyembuhan diri ibu IBU kerana banyak kehilangan darah semasa bersalin

2) jaga makan
-jangan ambil mudah, kerana Ada MAKANAN yang kena pantang sebab akan menyebabkan angin pada so ibu dan jugak boleh menyebabkan gatal juga nanah pada juka

3) kurangkan pergerakan yang agresif
-walau ibu banyak tanggubgjawab..bersabarlah..jangan buat kerja berat seperti angkat barang Dan juga basuh pinggan .Ada kawan bentan disebabkan sejuk badan lepas basuh pinggan tau.

4) jaga  bahagian luka sebaiknya
Bagi yang CEASER macam Kak Iera jaga Luka molek molek .selepas Mandi lap sebaiknya bagi kering

Lagi tips?
Consume set pantang Shaklee la hehe






Kak Iera 
CALL/WHATSAPPS 012-9153763

zzarirah@gmail.com